Hiasan dan reka Bentuk Kek

Awal Kue Ulang tahun dan Lilin – Sejarah Singkat

Awal Kue Ulang tahun dan Lilin – Sejarah Singkat

Kek hari jadi hanya satu panggang kue yang dimakan di sebuah pesta ulang tahun. Kek hari jadi mempunyai banyak lapisan dengan pembekuan resep, mengisi buah-buahan, marzipan, dan lain-lain topping berkata dalam erti kata moden. Secara tradisional, kek hari jadi adalah lapisan kek berkhidmat dengan patung kecil di atas mewakili ulang tahun merayakannya. Variasi termasuk tarts, cupcakes, kek, dan lilin.

 

Ia dipercayai bahawa pertama kek hari jadi tidak hanya meletakkan keluar untuk pesta anak-anak. Beberapa orang mereka makan pada perayaan-perayaan besar juga! Mereka adalah barang mahal di hari-hari, dan tidak semua orang mampu mereka. Ini mungkin telah mengapa tradisi meletakkan lilin di kek hari jadi dimulai. Revolusi Industri membawa teknologi baru yang dibuat lilin lebih mudah digunakan dan lebih murah.

 

– Orang Yunani kuno tidak memiliki akses untuk mengotorkan atau kaca produk seperti yang kita lakukan sekarang. Idea menggunakan lilin mungkin datang dari orang-orang yunani’ matahari ‘ menyembah. Yang bermandikan matahari kue ulang tahun dengan lilin adalah simbol biasa untuk dewasa dan kesuburan di zaman Greece kuno. kami telah datang jauh

tradisi popular

Salah satu yang paling popular tradisi dalam banyak budaya di seluruh dunia adalah menggunakan lilin pada hari perayaan. Yang pertama diketahui kek hari lahir di Jerman telah dicipta pada abad ke-16 Vienna dengan pastry chef. Reka bentuk-nya adalah untuk membuat bulat besar kek. Setiap tamu yang diundang ke tempat lilin di tangannya. Selepas meletakkan lilin di tangannya, idenya adalah bahwa kek akan membakar, memberi tetamu seterusnya saham dalam kehancuran. Chef pikir ini adalah cara yang luar biasa perkongsian makanan, dan tradisi meningkat untuk bahagian-bahagian lain di Eropa, termasuk Prusia tentera budaya dan membakar amalan.

 

Tradisi lain adalah anak-anak telah diharapkan untuk meniup lilin keluar dari kek hari jadi untuk mengusir roh jahat. Bentuk lilin berbeda dari lilin kami digunakan untuk membakar hari ini. Di Yunani kuno, lilin itu berbentuk seperti berongga tulang. Tradisi ini berasal dari gagasan bahwa tulang-tulang akan melepaskan roh-roh jahat ketika mereka telah melanda. Ini mungkin menjelaskan mengapa beberapa lilin di Yunani mempunyai nama yang sama dengan iblis.

 

Dalam berbahasa inggeris negara-negara, itu adalah tradisi untuk meniup lilinnya sebelum meninggalkan rumah untuk malam. Ini memiliki makna yang sama seperti dalam tradisi yunani yang disebut di atas. Perbuatan meniup lilin, tanda awal malam ini perayaan. Dengan meniup lilin keluar, semua orang isyarat untuk alam semesta yang jahat semua akan dibuang oleh fajar. Dalam tradisi yang sama, seseorang akan tempat perak ribbon di sekitar mereka pergelangan tangan dan meniup lilin sebagai simbol mengingatkan alam semesta untuk tidak menyakiti mereka.

kek hari jadi, dan lilin

Satu lagi perkara yang menarik tentang kek hari jadi, dan lilin yang banyak jerman restoran akan menyalakan lilin di kek hari jadi ketika makanan yang disajikan. Mereka dianggap begitu baik bahawa mereka telah dibuat di tengah-tengah banyak makanan. Dalam beberapa tempat-tempat di seluruh dunia, kek hari jadi dibuat lebih awal dan keluar di depan meja untuk menjaga roh-roh jahat jauh sebelum sebenar waktu makan. Ini juga mengapa anda kadang-kadang akan melihat kek hari jadi lilin lapisan jalan menuju ke sebuah negara modal. Karena mereka mewakili kota semangat, mengingatkan pelancong daripada sejarah dan warisan orang-orang yang tertentu negara.

 

Asal Kue Ulang tahun dan Lilin pergi kembali ke zaman pertengahan ketika Jerman mulai menghasilkan lilin dan kek bagi orang ramai. Seperti tahun-tahu

Comment here